Divendres 15 d'abril, Dj Kosmos posa música a 'Nosferatu'

Imatge
13/04/2016
La projecció forma part de 'Dj's de Cinema', que coorganitzem amb Visual Phonic i l’Hotel Alma

Divendres 15 d'abril, el pioner de l'escena electrònica barcelonina Dj Kosmos (Albert Masferrer) posarà música en directe a un dels grans clàssics del cinema expressionista alemany: 'Nosferatu, Eine Symphonie des Grauens' / 'Nosferatu, una simfonia del terror' (1921), de F.W. Murnau. 1921 , que projectem en una còpia en 35 mm, la darrera restauració -de 2006- feta per Luciano Berritúa per a la Murnau Stiftung, la institució alemanya que preserva la major col·lecció de films del cineasta.

La sessió forma part del cicle de sis projeccions Dj's de Cinema, que la Filmoteca de Catalunya, Visual Phonic i l’Hotel Alma programen fijns a finals de setembre en dos espais: la seu de la Filmoteca al Raval i l’Hotel Alma Barcelona.

En total, el cicle -que compta amb el suport de BCN Gin- consisteix a sis sessions amb diversos DJs als plats interpretant les bandes sonores que ells mateixos han creat per a sis títols cinematogràfics emblemàtics de l’expressionisme alemany. Les sessions van començar el passat 26 de febrer a la Filmoteca, amb DJZero posant música en directe a Das Kabinett des Dr. Caligarii s'allargaran fins al 19 d’agost, quan el DJ Daniel Nelltrum O’bongo tocarà, a l'Hotel Alma, la peça que ha composat per a Von morgens bis Mitternacht (Karl-Heinz Martin,1920).

Ara és el torn del Nosferatu de Murnau i de DJ Kosmos, un dj dels que no deixa indiferent. Pioner de l'escena electrònica a Catalunya, és un dels professionals més sol·licitats, i compagina les seves sessions com a resident al Nitsa Club, al Nasty Bass i al Crappy Bass (a l'estiu) de la sala Apolo amb la participació a diversos festivals internacionals del primer nivell.

L'estil de DJ Kosmos és eclèctic i elegant. Influenciat originàriament pel house de Chicago i el techno de Detroit, amb el pas dels anys ha desenvolupat un estil propi, ric en matissos, que l'ha convertit en l'ambaixador per excel·lència del house & bass al nostre país. Ara, ha composat una banda sonora per a un dels títols de referència del l'expressionisme alemany de començaments de segle passat, Nosferatu, Eine Symphonie des Grauens. Una col·laboració que ens permetrà gaudir de la unió de dos pràctiques amb més de cent anys de separació: una obra mestra de l'expressionisme alemany amb un so actual. 

Com la resta de sessions de   DJ’s  de Cinema, la sessió del DJ Kosmos punxant per a Nosferatu es farà a les 22.00 horesA banda d'aquesta sessió, la resta del cicle inclou els títols i actuacions següents:

• 20 de maig a l’Hotel Alma Barcelona: Faust – Eine deutsche Volkssage i Dj Peter Pons

Faust – Eine deutsche Volkssage (F.W. Murnau, 1926)Faust – Eine deutsche Volkssage (F.W. Murnau, 1926)
Explica la història d’un pensador que després de buscar sense descans l’essència del coneixement i la veritat oculta darrere de les coses, és temptat pel diable a qui ven la seva ànima. L’obra presenta una sèrie de característiques que singularitzen a Murnau; un univers fantàstic, tradicional y espiritual. Un dels més influents i valuosos directors de l’era del cinema mut.

Dj Peter Pons
Peter Pons desplega excel·lents qualitats en els seus sets combinant una elaborada tècnica i un profund coneixement de tot tipus d’estil musical, el que et pot dur a escoltar en la mateixa sessió Soul, Funk, Garage o House, qualitats que l’han dut a tot tipus de llocs. Durant la seva llarga carrera de 25 anys ha estat seleccionant la música per a les passarel·les d’Armand Basi i Andres Sardà, ha col·laborat a COM Radio, en revistes com Deejay o DJ1 i ha estat resident en llocs emblemàtics com el Zig-Zag, Velvet, Satanassa, i Centro Ciudad a Barcelona.

• 17 de juny a la Filmoteca de Catalunya: Der Golem, wie er in die Welt kam i Dj Javier Verdes

Der Golem, wie er in die Welt kam (Paul Wegener, Carl Boese, 1920)Der Golem, wie er in die Welt kam (Paul Wegener, Carl Boese, 1920)
Amb la direcció artística a càrrec de Hans Poelzig, arquitecte expressionista que li va donar a la pel3lícula una ambientació única i especial amb els seus decorats per recrear el ‘gueto’, de l’època, de forma quasi poètica.

Dj Javier Verdes
Amb més de 20 anys d’experiència en la música electrònica, propulsor de la botiga de discos d’importació amb més influencia dins la música electrònica de Barcelona. Encarregat de la programació de diversos clubs i dj. creador de recopilatoris de les tendes Natura.

• 15 de juliol a l’Hotel Alma Barcelona: Das Wachsfigurenkabinett i Dj Undo

Das Wachsfigurenkabinett (Paul Leni, Leo Birinsky, 1924)Das Wachsfigurenkabinett (Paul Leni, Leo Birinsky, 1924)
Un poeta és contractat pel propietari del museu de cera perquè els escrigui una sèrie d’històries sobre alguns personatges que col·lecciona el propietari en la seva càmera dels horrors. Tres històries en què els decorats es desdobleguen i els edificis s’inclinen creant una atmosfera d’angoixa.

Dj Undo
Undo és músic, dj i productor de Barcelona. Ha publicat en segells com My Favorite Robot Records, Correspondant, Areal Records, Beachcoma i el seu propi segell Factor City. Es remescla i ha sigut remesclat per molts artistes entre els quals destaca Paul Kalkbrenner, Fairmont, Nhar, Glimpse, Miss Kittin & Kris Menace, por nomenar a uns quants. Undo té actuacions cada cap de setmana i ha actuat en una infinitat de clubs i festivals.

• 19 d’agost a l’Hotel Alma Barcelona: Von morgens bis Mitternacht i Dj Daniel Nelltrum O'bongo

Von morgens bis Mitternacht (Karl-Heinz Martin,1920).
Un individu es deixa seduir pel poder dels diners per poder impressionar a una dona italiana. Aquesta pel·lícula mostra la deshumanització dels diners, la corrupció que comporta i la hipocresia de la llavors sobrevalorada burgesia. Amb decorats que deformen la realitat es considera un dels films més radicals pel que fa a l’ús de tècniques expressionistes.

Dj Daniel Nelltrum O’bongo
Col·leccionista i selector de discos, des dels temps del primer hardcore americà i d’algunes bandes indie dels 90. Amb experiència com a Dj en països tan exòtics com Indonèsia on existeix molta tradició per venerar les posades de sol es va especialitzar en sessions de sunset.