El fotògraf Alberto García-Alix ens explica les connexions cinematogràfiques de la seva obra

Imatge
01/03/2013

Dues sessions que comptaran amb la presència del fotògraf i de Nicolás Combarro, comissari de l'exposició "Autoretrat" que li dedica La Virreina. Alberto García-Alix visita la sala Chomón el dimecres 6 de març (20.00h) per mantenir un diàleg amb el públic.

En sintonia amb l’exposició “Autoretrat” que li dedica La Virreina,  hem dissenyat un programa sobre les connexions cinematogràfiques del fotògraf Alberto García-Alix. El dimecres 6 de març (20.00) i el divendres 8 de març (21.30), García-Alix i Nicolás Combarro mantindran una xerrada amb el públic.  Els films de García-Alix barregen fotografia i imatge en moviment i tenen una extraordinària força poètica al mateix temps que són molt inquietants. Garcia-Alix parla del passat, dels seus amics desapareguts, de las ciutats  on a estat i, sobretot, dels viatges que ha fet i de la dificultat de tornar-ne viu, amb amb imatges poètiques, fosques i punyents, de ciutats fetes de taüts de formigó i vidre.  La música l’acompanya allà on va, movent-se entre la realitat i la ficció, entre el que imagina i el que és, dos mons en conflicte i que desemboquen en la sensació d’estranyament de l’artista, que no en va ha tornat d’allà on ningú no torna.

 El programa que la Filmoteca de Catalunya ha confegit inclou:  

Sessió doble – Dimecres 6 de març ( 20.00) – Sala Chomón

De donde no se vuelve,  Alberto García-Alix, 2008.  Un viatge experimental pel passat i el present del fotògraf García-Alix. De donde no se vuelve és una exploració del seu món personal i una reflexió sobre la fotografia a partir de seqüències enregistrades durant diversos viatges a la Xina, on decideix perdre’s per contar la seva història. Les imatges incloses en el muntatge penetren en els aspectes menys mediàtics de l’agitació cultural del Madrid dels vuitanta, alhora que retraten el seu entorn més immediat, els amics, diversos personatges de l'època i alguns paisatges de la seva vida. Una classe magistral de vida. 

Trilogía: Tres vídeos tristes, Alberto García-Alix, 2008.  Una trilogia amb peces (Mi alma de cazador en juego; Extranjero de mi mismo i Tres moscas negras) en què l’artista uneix la seva fotografia i fragments de vídeo amb textos poètics narrats per ell mateix. Són obres autobiogràfiques realitzades durant la seva estada a París, que ens parlen de la seva vida i de la seva fotografia, íntimament lligades entre sí. Presentació a càrrec d’Alberto García-Alix i Nicolás Combarro.

Sessió triple – Divendres 8 de març (21.30) – Sala Laya 
 

De carne y hueso, Alberto García-Alix, 2007.  Una peça audiovisual que García-Alix crea a partir d’una selecció personal de més de 400 fotografies amb l’acompanyament musical del cantant i compositor argentí Daniel Melingo. 

Una perpetua fuga,  Alberto García-Alix, 2010. Alberto García-Alix va realitzar aquest diaporama per a l’estand d’El País a l’edició 2010 de la fira madrilenya d’art contemporani ARCO. El muntatge, amb música original de Daniel Melingo. planteja una mirada sobre el treball fotogràfic de l’autor en els seus viatges i estades a Beijing.

El paraíso de los creyentes, Alberto García-Alix, 2010.  La veu d’Alberto García-Alix ens condueix a través d’una reflexió sobre el valor de la imatge i la paraula. Text i imatge teixeixen fils narratius diferents i composen un relat personal, confrontant absència i presència, realitat i representació. L’artista es retrata i s’autoretrata alhora que penetra, en un exercici d’apropiació narrativa, en l’univers literari de Céline i Conrad. Presentació a càrrec d’Alberto García-Alix i Nicolás Combarro.