Alain Resnais. no era únicaments sever

Cicles
Alain Resnais
no era únicaments sever
pdf

 

Alain Resnais és un surrealista cartesià, un anarquista endreçat, un gran muntador que roda plans seqüència i un humorista que detesta els acudits. Un dels seus personatges diu que “el suïcidi és excel·lent per a la salut!”.

Aquest cineasta contradictori que tothom considera un “autor” quan ell es reivindica “realitzador” és el gran protagonista de la nostra programació durant els mesos d’abril i maig. Els seus primers films semblaven greus però, de mica en mica, també va fer aflorar la seva vessant menys severa, amb el teatre, la música i el còmic com a protagonistes.

 

La Biblioteca del Cinema ha elaborat una selecció de textos obtinguts dels seus fons documentals que  expliquen les primeres passes de Nuit et brouillard, les referències estètiques i formals del film Smoking/No smoking, l'omnipresent presència musical d'On connaît la Chanson, la captivadora i suggestiva escenografia de L'Année dernière à Marienbad o una profunda anàlisi política i social sobre La guerre est finie. Uns textos que ajudaran a entendre millor la rellevància del director bretó en la història del cinema i comprendre les diferents variants de tota la seva filmografia, des dels títols més críptics dels seus primers films fins a les vessants més populars dels seus darrers anys amb un seguit de films que comptaren amb un fidel grup d'artistes, des d'actors a tècnics, que participaren a la majoria de les seves produccions.

 

 

 

Consulteu altres dossiers elaborats per la Biblioteca del Cinema