El postmodernisme al cinema.

Aula de cinema
El postmodernisme al cinema
pdf

 

- Aumont, Jacques. L'Oeil interminable : cinéma et peinture.  [Paris]: Librairie Séguier, 1989.

- Begley, Varun. Blade runner and the postmodern: a reconsideration. “Literature/Film Quarterly”, vol. 32, núm. 3 (2004), pàg. 186-192.

- Bordwell, David. La Narración en el cine de ficción. Barcelona [etc.]: Paidós, 1996.

- Campbell, Robert A. Corbin, Carol. Postmodern iconography and perspective in Coppola's "Bram Stoker's Dracula". “Journal of Popular Film and Television”, vol. 27, núm. 2 (Summer 1999), pàg. 41-48.

- Carter, Steven. 'Flare to white': Fargo and the postmodern turn. “Literature/Film Quarterly”, vol. 27, núm. 4 (1999), pàg. 238-244.

- Ferriss, Suzanne Waites, Kathleen. Unclothing gender: the postmodern sensibility in Sally Potter's "Orlando". “Literature/Film Quarterly”, vol. 27, núm. 2 (1999), pàg. 110-115.

- González Requena, Jesús. El Discurso televisivo: espectáculo de la posmodernidad. Madrid: Cátedra, 1988.

- Imbert, Gérard. Cine e imaginarios sociales: el cine posmoderno como experiencia de los límites (1990-2010). Madrid: Cátedra, 2010.

- Lacasse, Germain. La postmodernité: fragmentation des corps et synthèse des images. “Cinémas”, vol. 7, núm. 1-2 (automne 1996), pàg. 167-184.

- Leitch, Thomas M. Adaptation and/as/or postmodernism. “Literature/Film Quarterly”, vol. 38, núm. 3 (2010), pàg. 244-246.

- Lipovetsky, Gilles. La Pantalla global: cultura mediática y cine en la era hipermoderna. Barcelona: Anagrama, 2009.

- Markus, Sasa. La Parodia en el cine posmoderno. Barcelona: UOC, 2011.

- Molina Foix, Vicente. El cine posmoderno: un nihilismo ilustrado. En  Historia general del cine: El Cine en la era del audiovisual. Núm. 12. Madrid: Cátedra, 1995. Pàg. 151-166.

- Mortimer, Barbara. Portraits of the postmodern person in Taxi driver, Raging bull, and The king of comedy. “Journal of Film and Video”, vol. 49, núm. 1-2 (Spring-Summer 1997), pàg. 28-38.

- Navajas, Gonzalo. Más allá de la posmodernidad : estética de la nueva novela y cine españoles. Barcelona: Edicions Universitat de Barcelona, 1996.

- Orellana Gutiérrez de Terán, Juan. Celuloide posmoderno: narcisismo y autenticidad en el cine actual. Madrid: Encuentro, cop. 2010.

- Orr, Stanley. Postmodernism, noir and The usual suspects. “Literature/Film Quarterly”, vol. 27, núm. 1 (1999), pàg. 65-73.

- Pigoullie, J.-F. Les années 80 ou le religieux postmoderne. “Positif”, núm. 340 (juin 1989), pàg. 18-21.

- Pollard, Tom. Postmodern cinema and the death of the hero. “CineAction”, núm. 53 (Nov. 2000), pàg. 40-49.

- Screening europe: image and identity in contemporary european cinema. Duncan Petrie (ed.). London: British Film Institute, 1992.

- Vidal Villasur, Belén. Entre el clacisismo y la postmodernidad: la reinvención del pasado en la adaptación fílmica contemporánea. “Archivos e la Filmoteca”, núm. 39 (oct. 2001), pàg. 141-161.

 

Tota la documentació citada està disponible a la Biblioteca del Cinema