Els nous 'indies'.

Cicles
Els nous 'indies'
pdf

 

Des que els primers “independents” van derrotar Edison a la “guerra de les patents”, Hollywood sempre ha gaudit d’una alternativa fresca, innovadora i també disposada a rejovenir la gran maquinària industrial.

 

Alguns dels indies de la dècada dels noranta, objecte d’una retrospectiva del festival Americana, són avui pesos pesants. Una mirada a les obres primerenques de Todd Haynes (Poison), Darren Aronofsky (Requiem for a Dream), Quentin Tarantino (Reservoir Dogs), Gregg Araki (The Living End), Alexandre Rockwell (In the Soup) o Todd Solondz (Welcome to the Dollhouse) ofereix, però, un retrat aspre i gens amable de la societat nord-americana. Gàngsters, seropositius, drogoaddictes o famílies no gens exemplars són alguns dels personatges que poblen aquests universos que, tanmateix, conviden a buscar-hi punts de tendresa i d’esperança. O, si més no, a trobar-hi punts de referència en la trajectòria posterior d’aquests cineastes.

 

La Biblioteca del Cinema s’ha encarregat de seleccionar uns textos que analitzen la interrelació entre els diferents segments que composen Poison, un estudi de l’estructura de guió de Reservoir Dogs, una anàlisi de la punyent fotografia en blanc i negre de In the Soup a càrrec del seu director de fotografia, una reflexió sobre la relació entre la sida i el film de Gregg Araki, una concloent crítica de Requiem for a Dream i una extensa anàlisi de les referències i de la imatgeria del món de Todd Solondz a Welcome to the Dollhouse amb la finalitat de complementar les sessions del cicle Els nous ‘indies’.

 

 

Consulteu altres dossiers elaborats per la Biblioteca del Cinema