Jarmusch, Lynch i Schrader. tres cineastes transcendentals

Cicles
Jarmusch, Lynch i Schrader
tres cineastes transcendentals
pdf

El 1972, Paul Schrader va publicar un llibre sobre "l’estil transcendental al cinema" i l’exemplificava en la pràctica de tres autors: Ozu, Bresson i Dreyer. Ara, la Filmoteca us proposa la revisió de tres directors transcendentals i amb estil propi: el minimalista de Jarmusch, el surrealisme embolcallador de Lynch i l’austeritat angoixada de Schrader.

Són homes que han canviat el cinema que es fa als EUA, que dominen la creació cinematogràfica que es fa aquell país des de fa més de trenta anys i que han modificar per sempre la nostre manera de mirar-ho tot –un gigoló acabarà per conèixer la santedat, uns japonesos desmitificaran Elvis Presley i una orella tallada ens submergirà en un univers de dolor vellutat, per només citar-ne uns exemples!. Amb ells, el cinema ha descobert altres camins.

La Biblioteca del Cinema ha elaborat una selecció de textos d’algunes de les principals pel·lícules d’aquest gran cicle a partir del seu fons. Fragments crítics que analitzen l’univers Lynch de Blue Velvet, la diferent visió de Venècia de The Comfort of Strangers o el sentit de confessió i ceguera dels capítols de Night on Earth entre d’altres. Uns textos que serveixen per completar certs aspectes d’una pel·lícula com per engrescar-vos amb aquests magnífics títols que composen el cicle.

 

 

Consulteu altres dossiers elaborats per la Biblioteca del Cinema