Varda-Demy. TOT UN MÓN

Cicles
Varda-Demy
TOT UN MÓN
pdf

 

Jacques Demy i Agnès Varda és una de les poques parelles cinematogràfiques on un dels membres no fa ombra a l’altre. Les seves carreres han anat completament separades, amb uns punts de vista força diferents tot i que conflueixen amb la visió nostàlgica de la vida i la melangiosa felicitat que desprenen les seves pel·lícules. Mentre Demy aposta pels musicals, els relats força naïfs i unes coloraines excessives, Agnès Varda busca el retrat femení per damunt de tot, de fort caràcter realista i amb un elevat to documental, fins i tot entrant en aquest gènere completament.

Demy li dóna molt protagonisme a l’escenari, evident és la rellevància de Cherbourg o Rochefort, però no menys important és Nantes a Lola. Podem considerar Bernard Évein com una de les dues potes imprescindibles (juntament a Legrand) sobre les quals es recolza el cinema de Demy.

La carrera d’Agnès Varda presenta una coherent evolució en la seva narrativa. Començà amb una ficció absoluta amb molts trets de la Nouvelle Vague com Cléo de 5 à 7, més endavant ja barrejà d’una forma més que evident la ficció i el to documental, va ficcionar la realitat amb Sans toit ni loi per arribar al pur documental amb Les Glaneurs et la glaneuse.

 

Aquest dossier elaborat per la Biblioteca del Cinema fa una petita selecció de textos prou significatius del cicle Varda-Demy: tot un món i amb una selecció bibliogràfica i videogràfica disponibles al seus fons.

 

Consulteu altres dossiers elaborats per la Biblioteca del Cinema