20a Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona

Imatge
Data: 
08/06/2012 - 17/06/2012

La Mostra, que enguany celebra la seva 20a edició, reuneix diferents propostes d’aproximació a la diversitat i a la innovació presents en la creació cinematogràfica femenina.

D’una banda, a Una antologia hem programat algunes de les cineastes descobertes per la Mostra i que són fonamentals per entendre les aportacions de les dones a l’art cinematogràfic. De l’altra, tenim dues seccions organitzades a l'entorn dels enunciats Interrogar el passat i Pensar el futur, operacions presents en els exercicis narratius de directores com Athina Rachel Tsangari o Susana de Sousa.

La secció Joves realitzadores magribines exhibeix el compromís de les creadores audiovisuals amb el seu context cultural i social. Agnès de ci de là Varda inclou dues sessions amb les últimes produccions d’Agnès Varda, una de les autores que la Mostra ha divulgat reiteradament. El sexe dels àngels i Actes d’escolta presenten diferents visions crítiques sobre els processos colonials. Finalment, destaca la sessió inaugural, dedicada a Ferida arrel: Maria-Mercè Marçal, un film col·lectiu amb aportacions de vint-i-dues cineastes que s’endinsen en la vida i l’obra de la poeta tot construint un fresc sobre la mirada i la identitat femenines.

Per a més informació: www.mostrafilmsdones.cat

Amb la col·laboració de: 

Per a la sessió inaugural, Ferida-Arrel: Maria-Mercè Marçal

    

Per a la secció Joves realitzadores magribines

   

08/06 Divendres

19:30 h. | Film, Presentació

La 20a Mostra Internacional de Films de Dones arriba a la seva 20a edició i ho fa amb l'estrena d'una pel·lícula molt interessant, "Ferida Arrel: Maria-Mercè Marçal".

Ferida-Arrel: Maria-Mercè Marçal
Diverses autores . 2012 . VO . 90'
 

09/06 Dissabte

Imatge
19:00 h. | Film

Dins la secció "Una antologia", que inclou films d'algunes de les cineastes descobertes per la Mostra i que són fonamentals per entendre les aportacions de les dones a l’art cinematogràfic, projectem dos films de Sara Gómez i de Trinh T. Minh-ha.

De cierta manera
Sara Gómez . 1974 . VO . 90'
Reassemblage
Trinh T. Minh-ha . 1982 . VOSC . 40'
 
Imatge
22:00 h. | Presentació

La directora d'Attenberg ens presenta el seu film, inclòs dins la secció "Imaginar el futur" de la 20a Mostra Internacional de Dones de Barcelona.

Attenberg
Athina Rachel Tsangari . 2010 . VOSC . 95'
 

10/06 Diumenge

Imatge
19:00 h. | Film
Agnès Varda . 2011 . VOSC . 90' (dos episodis de 45')

La secció "El cinema de les autores" d'enguany està dedicada a Agnès Varda. En aquesta sessió es projecten els dos primers episodis televisius (d’un total de cinc) dels viatges de la directora belga arreu del món.

 
Imatge
21:30 h. | Film
Leïla Kilani . 2011 . VOSC . 110'

Òpera prima de la directora marroquina Leïla Kilani. Dues noies joves que treballen durant el dia en una planta de gambes de Tànger i que viuen la nit fent petits robatoris a Casablanca coneixen dues noies d’un estatus social una mica més elevat que el seu.

 

12/06 Dimarts

Imatge
19:00 h. | Film

"Memories of a Forgotten War" i "Silent Elections" formen el programa d'aquesta sessió doble que s'inclou dins la secció "Imatges postcolonials".

Memories of a Forgotten War / Memòries d’una guerra oblidada
Sari Lluch Dalena . 2001 . VOSC . 60'
Silent Elections / Eleccions silencioses
Sarah Vanagt . 2009 . VOSC . 40'
 

Llegenda

S/D. Sense diàlegs VE. Versió espanyola
VO. Versió original VOSC. Versió original subtitulada en català
VC. Versió catalana VOSE. Versió original subtitulada en espanyol