La Mostra, que enguany celebra la seva 20a edició, reuneix diferents propostes d’aproximació a la diversitat i a la innovació presents en la creació cinematogràfica femenina.
D’una banda, a Una antologia hem programat algunes de les cineastes descobertes per la Mostra i que són fonamentals per entendre les aportacions de les dones a l’art cinematogràfic. De l’altra, tenim dues seccions organitzades a l'entorn dels enunciats Interrogar el passat i Pensar el futur, operacions presents en els exercicis narratius de directores com Athina Rachel Tsangari o Susana de Sousa.
La secció Joves realitzadores magribines exhibeix el compromís de les creadores audiovisuals amb el seu context cultural i social. Agnès de ci de là Varda inclou dues sessions amb les últimes produccions d’Agnès Varda, una de les autores que la Mostra ha divulgat reiteradament. El sexe dels àngels i Actes d’escolta presenten diferents visions crítiques sobre els processos colonials. Finalment, destaca la sessió inaugural, dedicada a Ferida arrel: Maria-Mercè Marçal, un film col·lectiu amb aportacions de vint-i-dues cineastes que s’endinsen en la vida i l’obra de la poeta tot construint un fresc sobre la mirada i la identitat femenines.
Per a més informació: www.mostrafilmsdones.cat

Per a la sessió inaugural, Ferida-Arrel: Maria-Mercè Marçal:

Per a la secció Joves realitzadores magribines:

08/06 Divendres
La 20a Mostra Internacional de Films de Dones arriba a la seva 20a edició i ho fa amb l'estrena d'una pel·lícula molt interessant, "Ferida Arrel: Maria-Mercè Marçal".
09/06 Dissabte
Dins la secció "Una antologia", que inclou films d'algunes de les cineastes descobertes per la Mostra i que són fonamentals per entendre les aportacions de les dones a l’art cinematogràfic, projectem dos films de Sara Gómez i de Trinh T. Minh-ha.
La directora d'Attenberg ens presenta el seu film, inclòs dins la secció "Imaginar el futur" de la 20a Mostra Internacional de Dones de Barcelona.
10/06 Diumenge
La secció "El cinema de les autores" d'enguany està dedicada a Agnès Varda. En aquesta sessió es projecten els dos primers episodis televisius (d’un total de cinc) dels viatges de la directora belga arreu del món.
Òpera prima de la directora marroquina Leïla Kilani. Dues noies joves que treballen durant el dia en una planta de gambes de Tànger i que viuen la nit fent petits robatoris a Casablanca coneixen dues noies d’un estatus social una mica més elevat que el seu.
12/06 Dimarts
"Memories of a Forgotten War" i "Silent Elections" formen el programa d'aquesta sessió doble que s'inclou dins la secció "Imatges postcolonials".
Llegenda
| S/D. | Sense diàlegs | VE. | Versió espanyola |
| VO. | Versió original | VOSC. | Versió original subtitulada en català |
| VC. | Versió catalana | VOSE. | Versió original subtitulada en espanyol |






