El realisme de la Nova Objectivitat: "Varieté" (Ewald André Dupont, 1925)

Cicle: 
Aula de Cinema

La Nova Objectivitat fou un moviment cultural sorgit a Alemanya després de la Primera Guerra Mundial. Fou un moviment de reacció enfront l'expressionisme que retornava a una figuració "realista". Entre cometes realista perquè era una plasmació objectiva de la realitat, amb marcat component social i reivindicatiu.
Es va desenvolupar entre 1918 i 1933, que desaparegué amb l'adveniment del nazisme.

Presentació a càrrec de Luis Aller (Bande à Part).

 

Apta per a tots els públics
Dc, 07/11/2018 - 17:00 h.
Sala Chomón
Presentació a càrrec de Luis Aller (Bande à Part)
Dj, 08/11/2018 - 18:30 h.
Sala Laya
Imatge
Varieté
Ewald André Dupont
Emil Jannings, Lys de Putti, Maly Delschaft
Alemanya
1925
Muda
S/D
80'
Betacam SP

Una història d’amor i gelosia ambientada en el món del circ i el music-hall i explicada amb un gran virtuosisme tècnic.

El film, fotografiat per Karl Freund, es va fer famós per l’ús de la càmera subjectiva. “La conquesta de Varieté va consistir en què va penetrar en la realitat exterior mitjançant recursos utilitzats originàriament per expressar la realitat interior o psicològica. Va assolir en l’esfera realista allò que Der letzte Mann de Murnau havia aconseguit en el camp de la introspecció” (Siegfried Kracauer).

 

 
 

Llegenda

S/D. Sense diàlegs VE. Versió espanyola
VO. Versió original VOSC. Versió original subtitulada en català
VC. Versió catalana VOSE. Versió original subtitulada en espanyol