Rita Azevedo Gomes · 2012 · 100'
Roberto és un d’aquells homes per als quals la simulació és tot un art. Per uns, és un cavaller refinat; per d’altres un llibertí. En qualsevol cas, és un home immers en el més profund dels avorriments, ja que ha exhaurit i satisfet tots els plaers de la vida. Fins que coneix una cortesana que l’introdueix en una veritable història d’amor, però també de passats imperfectes.
Adaptació lliure d’un dels contes més famosos del francès Barbey d’Aurevilly (1808-1889), inclòs en el llibre Les diaboliques.
“Un melodrama de cambra absorbent i una lliçó magistral del parentesc medul·lar entre els llenguatges del teatre i del cinema” (Jordi Costa).
El cicle Melodrames creuats reuneix un seguit de films clàssics i moderns agrupats per arguments o motius comuns que dialoguen entre ells i que ens permeten apreciar els canvis i l’evolució que han experimentat al compàs de les transformacions socials i cinematogràfiques.
El film dialoga amb Only Yesterday, Letter from an Unknown Woman i The House of Mirth.