Ariella Aïsha Azoulay · 2019, 2022
Ariella Aïsha Azoulay desenvolupa una reflexió profunda sobre aquest concepte tradicional de museu, especialment en relació amb el colonialisme, el saqueig imperial i la manera en què es construeixen les narratives visuals i històriques.
Programa doble:
Désapprendre le pillage impérial I - Sans-papiers
Desaprendre el saqueig imperial I - Sense papers
ARIELLA AÏSHA AZOULAY, 2019. França-Bèlgica-Alemanya. VOSC. 35'.
Ariella Aïsha Azoulay posa en relleu l’estret vincle existent entre els objectes saquejats que es conserven als museus europeus i les crides dels sol·licitants d’asil que intenten entrar als països dels seus antics colonitzadors europeus: el que ella denomina migracions bessones. La primera migració és la dels objectes, que generen cures professionals, documentació escrupolosa i hospitalitat en museus i arxius: són els objectes (relativament) ben documentats. La segona migració és la de les persones que no tenen els documents que els donarien accés a l’atenció i l’hospitalitat, ni els documents que necessiten per reconstruir els seus entorns.
Désaprendre le pillage imperial II - Le monde comme un bijou dans le creux de la main
Desaprendre el saqueig imperial II - El món com una joia al palmell de la mà
ARIELLA AÏSHA AZOULAY, 2022. Alemanya. VOSC. 58'.
La continuació de Désapprendre le pillage impérial I - Sans-papiers busca entre llibres oberts, objectes saquejats i postals els fonaments imperials del món en què vivim. En aquest vast paisatge, se centra en la destrucció del món judeomusulmà que va existir al nord d’Àfrica, fent-lo novament imaginable i habitable. Contat en primera persona per un jueu algerià i un jueu palestí, la pel·lícula rebutja les històries imperials d’aquests indrets.