Ciclo

D’ara endavant. La imatge postfotogràfica

D’ara endavant. La imatge postfotogràfica

04/04/2013 - 15/05/2013

calendario

Aquells milers de figurants que s’agiten a les grades del circ romà no són de veritat, no han estat captats per la càmera, no han estat fotografiats; són criatures digitals, fabricades per les noves tècniques digitals. I ja no cal una càmera. N’hi ha prou amb un telèfon mòbil. I ja no cal una moviola. N’hi ha prou amb un ordinador i un programa informàtic. I ja no cal construir determinats decorats. N’hi ha prou a incrustar-los electrònicament. 

La imatge ha canviat de naturalesa, d’essència. De conservar la veritat i la memòria dels fets ha passat a oferir-se a la connectivitat i a la creativitat dels usuaris. No podia ser d’altra manera. Avui, en un sol dia, es fan més fotografies que al llarg de tot el segle XIX. El cicle que us proposem, i que reflexiona sobre aquesta ruptura de contracte, es complementa amb l’exposició a l’Arts Santa Mònica D’ara endavant –comissariada, entre d’altres, per Joan Fontcuberta, recentíssim premi Hasselblad 2013 i que presentarà la nostra programació.

Amb la col·laboració de

     

Programa

5 Broken Cameras, amb presentació a càrrec de Joan Fontcuberta, Roc Herms i Lorea Iglesias
Els artistes Joan Fontcuberta, Roc Herms i Lorea Iglesias ens presenten aquest cicle sobre la nova imatge postfotogràfica i la ruptura de contracte que també suposa amb la tradició de la imatge en moviment.
The Blair Witch Project
El proyecto de la bruja de Blair
Aquest film es va convertir en tot un fenomen social gràcies al seu màrqueting revolucionari a través d’Internet.
In the Valley of Elah
En el valle de Elah
'In the Valley of Elah', basat en un article de Mark Boal publicat a la revista 'Playboy', narra la història d’un veterà de guerra, de la seva esposa, de la recerca del seu fill –un soldat que ha tornat recentment de l’Iraq però que ha desaparegut misteriosament– i de la inspectora de policia que els ajuda en la investigació.
The Rules of Attraction
Las reglas del juego
Un grup d’estudiants d’art es dedica a organitzar festes temàtiques en què les drogues, l’alcohol i el sexe són imprescindibles.
Pecker
Una marxant d’art de Nova York es fixa en Pecker, un noi de Baltimore afeccionat a la fotografia. Una exposició el farà triomfar en els ambients més esnobs de Manhattan, però també li crearà uns quants problemes amb els seus familiars i amics.
Gigante
En Jara és un home tímid que treballa de nit com a guàrdia de seguretat en un hipermercat als afores de Montevideo. A través de les càmeres de vigilància s’enamora de la Julia, una noia del servei de neteja.
Vantage Point
En el punto de mira
El president dels EUA viatja a Salamanca per donar una conferència. Enmig del míting, algú atempta contra la seva vida.
Winnebago Man
L’home de Winnebago
Documental sobre els vídeos de Jack Rebney, un venedor televisiu els rampells i les males paraules del qual van circular durant els anys noranta de forma subterrània en cintes VHS.
Ai no mukidashi
Love Exposure (Exposició d’amor)
El gran film del director de culte Sion Sono és impossible de descriure. Desacomplexat i iconoclasta, 'Love Exposure' tracta, durant unes 4 hores, temes com l’amor, la família, el desig sexual o la religió amb una gran ironia, alhora que ens mostra que per ser un bon fotògraf s’ha de ser àgil com un ninja.
Minority Report
Un agent del Departament de Justícia del Govern dels EUA practica detencions utilitzant un sistema que pot preveure els crims abans que es cometin. Un dia el sistema l’acusa d’un possible futur assassinat…
Episode 3: ‘Enjoy Poverty’
Episodi 3: “Gaudeix de la pobresa”
Renzo Martens va viatjar amb la seva càmera digital durant dos anys per les zones més empobrides de la República Democràtica del Congo amb la intenció de demostrar que les imatges de la misèria del país són el seu negoci més lucratiu. La seva tesi és que generen més benefici que les exportacions tradicionals d’or, diamants i cacau.
Standard Operating Procedure
S.O.P.: Standard Operating Procedure
ERROL MORRIS, 2008.