Dossier Film (INCLUIDO EN Dossier didàctic)
- Cinema dins de cinema - Iran - Rodatge - Trilogia de Koker - Adolescència - Censura
- Classes socials - Matrimonis concertats
Entre aquestes oliveres que donen nom al títol transcorre el que probablement sigui el més famós i celebrat de tots els finals de les pel·lícules de Kiarostami. Modificat durant al rodatge en respecte a allò que era la idea inicial del cineasta, més pessimista, el final d’A través de los olivos no és exactament un final obert o, quan menys, no és un final ambigu. Kiarostami explica la seva construcció: “En un principi pensava deixar que la parella s’anés allunyant lentament fins a desaparèixer i ja no es divisés. Pensava que sempre existiria entre ells una diferència de classe insuperable i que no hi havia, per consegüent, cap raó perquè la noia assentís. I menys encara quan els pares ja havien dit que no abans de morir: a un país com el meu els morts tenen molt poder(...) [Després] m’he dit que podia deixar de banda les tradicions i somiar una mica en aquesta seqüència, desitjant i suggerint que ella li donés finalment una resposta afirmativa. Com si jo pogués interferir en un problema social (...). El cinema em permet aquesta possibilitat: oblidar-me a vegades de la realitat, trencar amb ella i somiar de tant en tant. I en la meva opinió, són aquestes mateixes emocions les que experimenta el públic en aquest moment, doncs també comparteix el desig de modificar la realitat”.
Elena, Alberto. Abbas Kiarostami. Madrid: Cátedra, 2002.
ESO i Batxillerat/CF
- A través de los olivos (Zire darakhatan zeyton)(DVD). Valladolid: Divisa Home Video, DL 2004.
- Abbas Kiarostami: una poética de lo real. Buenos Aires: Fundación Eduardo F. Costantini, 2006.
- Abbas Kiarostami: verdades e ilusiones (DVD). Barcelona: Intermedio, DL 2007.
- Elena, Alberto. Abbas Kiarostami. Madrid: Cátedra, 2002.
- Rosenbaum, Jonathan. Abbas Kiarostami. Villa Allende: Los Ríos, 2013.
- Satorras, Lluís. A través de los olivos. “Dirigido por”, núm. 415 (oct. 2011), pàg. 75-76.
Tota la documentació citada està disponible a la Biblioteca del Cinema
Un equip de rodatge arriba a un poble del nord d'Iran, a la regió de Koker, devastat per un terratrèmol, per realitzar una pel·lícula. Hossein, un noi del lloc, és contractat com a ajudant de l'equip i, a més, se li assigna la interpretació d'un petit paper. Casualment, també hi col·labora en la pel·lícula una noia del veïnat, de qui Hossein està bojament enamorat, però els pares d'ella ho rebutgen per les diferències socials i econòmiques existents entre tots dos.