La llum reflectida a través de les coses: Sessió de curtmetratges

Plan of Brussels

Winged Dialogue  
ROBERT BEAVERS, 1967-2000, VOSC. 3'. 16mm

Epitalami filmat a l’illa d’Hidra, la mà s’estén i s’assoleixen les ombres. En la imaginació eròtica establerta per la distància, qualsevol retrat és una carícia.

Plan of Brussels  
ROBERT BEAVERS, 1968-2000,  VOSC.18'. 35mm

Robert Beavers es filma en una habitació d’hotel, a la seva taula de treball o estirat al llit, nu, mentre a la banda sonora se senten fragments de Duvelor, de Michel de Ghelderode. Les superposicions, que convoquen una fantasmagoria de rostres, així com les màscares geomètriques, que ajuden a aïllar les imatges en nòduls autònoms de pensament, tensen musicalment la pel·lícula.

Keep in Touch  
JEAN-CLAUDE ROUSSEAU, 1987, VOSC. 25’. Súper-8 a 16mm

Assegut davant una altra taula en una habitació novaiorquesa, un altre cineasta explora el temps solitari de l’espera: el full blanc d’una possible carta, una làmpada, una revista pornogràfica, un contestador telefònic. A fora, la remor d’una ciutat nevada, una ambulància.

Efpsychi  
ROBERT BEAVERS, 1983/1996, VOSC. 20’. 16mm a 35mm

La remor d’una ciutat a la fuga, com la del barri vell del mercat d’Atenes, una altra salutació o acomiadament en què el cineasta ja no queda directament invocat. Els oficis artesanals queden vinculats amb els gestos facials exercitats per un noi, els trets del qual evoquen certs detalls arquitectònics.

Venise n'existe pas
JEAN-CLAUDE ROUSSEAU, 1984, SD. 11’. Súper-8 a 16mm

En una habitació d’hotel novament, Jean-Claude Rousseau s’incorpora del llit per franquejar pudorosament el seu enquadrament, i s’apropa a una finestra veneciana per la qual es veuen els vaixells de la llacuna; entreveiem finalment la postal d’un altre possible contacte suspès. 

Wingseed
ROBERT BEAVERS, 1985. VOSC. 15’. 16mm a 35mm,  

La mirada del cineasta Robert Beavers queda de nou evocada a Wingseed, en què una altra habitació d’hotel condueix al paisatge grec sec i calorós, però mai estèril. Els detalls del cos d’un home nu conformen la naturalesa d’un desig que anima, en la fusió de les imatges-mònades, la imaginació del pastor-poeta.

Ciclos que han programado este film