Programa: Sessions especials.
La cineasta Lucrecia Martel i la cantant Julieta Laso ens visiten en el marc de Biennal de Pensament, un projecte que té l’objectiu de debatre el paper de les ciutats en els grans reptes de la societat contemporània.
Programa de la sessió:
Pescados
LUCRECIA MARTEL, 2010. Argentina. VE. 4'. Arxiu digital.
Un curt surrealista en el qual un seguit de peixos somnien de ser automòbils. La música és de Juana Molina, una humorista i cantautora popular de Buenos Aires.
Nueva Argirópolis
LUCRECIA MARTEL, 2010. Int.: Rosa Mienez, Fidel Cáceres, Graciela Samaniego, Leonardo Vera, Gladys Pizzorno, Gabriela Caballero. Argentina. VE. 9'. Arxiu digital.
Moviments a les zones costaneres, fragments de converses, vídeos que circulen per internet que adverteixen sobre una conspiració. Des de la conca del riu Bermejo hi ha gent que navega cap a illes que estan emergint al delta. Potser es tracta d’una invasió, potser un intent de refundació…
Leguas
LUCRECIA MARTEL, 2015. Int.: Facundo Gabriel Seguí, Jésica Herrera, Salomé Solana Lezcano. Argentina. VE. 12'. Arxiu digital.
Els membres d’una comunitat ramadera indígena d’Argentina reclamen els acres de terra d’un ranxo adquirit il·legalment pel propietari local. Un curtmetratge que forma part del projecte col·lectiu El aula vacía.
Terminal Norte
LUCRECIA MARTEL, 2021. Int.: Julieta Laso, Mariana Carrizo, Noelia Sinkunas, Lorena Carpanchay, Bubu Ríos, B Yami, Maka Fuentes, Fidela Carrasco, María del Mar Pérez de Olarra. Argentina. VE. 37'. Arxiu digital.
Documental sobre la intimitat de l’assaig musical i la complicitat entre dones. Durant l’any de la pandèmia la cantant argentina Julieta Laso es va refugiar al nord del país per assajar un espectacle que va ser cancel·lat. Allí va conèixer músiques extraordinàries, amb les quals va crear un refugi sonor contra les doctrines conservadores.