Ciclo

Els melodrames alemanys de Douglas Sirk

Das Mädchen vom Moorhof

03/01/2023 - 27/01/2023

calendario

Quan Hans Detlef Sierck – abans de convertir-se en Douglas Sirk – va arribar als Estats Units fugint del nazisme, ja era un dels cineastes alemanys més respectats. Els nou llargmetratges que va realitzar entre el 1935 i el 1937 per a la gran productora UFA van establir les bases d’un estil que l’acabaria convertint en el gran mestre del melodrama i en un cineasta essencial de l’època daurada de Hollywood.
 
Durant aquesta primera etapa – que va romandre en l’oblit fins a la retrospectiva que el Festival d’Edimburg li va dedicar el 1972 – va poder aplicar els coneixements i l’experiència que prèviament li havien proporcionat una educació exquisida (dret, filosofia, i art amb Erwin Panofsky), la pràctica en la interpretació actoral i la direcció escènica en companyies teatrals.

Van ser tres anys d’intens aprenentatge i perfeccionisme en què Sirk es va foguejar a adaptar clàssics literaris com Selma Lagerlöf o Henrik Ibsen, durant els quals, fins i tot sota la vigilància d’un govern totalitarista, va poder introduir la crítica social, subtil i refinada que l’acabaria distingint.

Quatre de les set pel·lícules del cicle aniran precedides de l’episodi corresponent de la mítica sèrie “Directed by Douglas Sirk”, fruit de l’extensa entrevista que Antonio Drove va realitzar amb el director alemany el 1982 per RTVE, amb la col·laboració de Ferran Alberich.

 

Amb la col·laboració de:

logo

Programa

Stützen der Gesellschaft
Pilares de la sociedad
DOUGLAS SIRK, 1935.
Das Mädchen vom Moorhof
La muchacha del páramo
DOUGLAS SIRK, 1935.
April, April!
No empieces nada en abril
DOUGLAS SIRK, 1935.
Schlussakkord
La novena sinfonía
DOUGLAS SIRK, 1936.
Das Hofkonzert
Concierto en la corte
DOUGLAS SIRK, 1936.
La Habanera
DOUGLAS SIRK, 1937.
Zu neuen Ufern
La golondrina cautiva
DOUGLAS SIRK, 1937.