Al-makhdu'un | The Flowers Stand Silently, Witnessing

Els enganyats
Al-makhdu'un Els enganyats

Sábado 7 Noviembre 2026 · 18:00

Presentació i col·loqui a càrrec de Maher Abi Samra.

Sala Laya

calendario

Jueves 19 Noviembre 2026 · 21:00

Sala Laya

calendario

Programa doble

Al-makhdu'un Els enganyats
TEWFIK SALEH, 1973. Int.: Mohamed Kheir-Halouani, Abderrahman Alrahy, Bassan Lofti Abou-Ghazala, Saleh Kholoki, Thanaa Debsi. Síria. VOSC. 107'.  
Als anys cinquanta, tres palestins de generacions i perspectives diferents, intenten arribar a Kuwait per començar una nova vida. El film, basat en la novel·la Men in the Sun, de Ghassan Kanafani, reflexiona sobre l'exili, la pèrdua de les arrels i la identitat dels refugiats palestins. Saleh combina elements documentals, melodrama i road movie per convertir el viatge dels protagonistes en una experiència marcada per les fronteres i la desesperança. L'adaptació introdueix per primera vegada al cinema de ficció una dimensió política relacionada amb el sorgiment de la resistència palestina. 

The Flowers Stand Silently, Witnessing
THEO PANAGOPOULOS, 2024. Gran Bretanya. VOSC. 17'.  
Un cineasta palestí establert a Escòcia descobreix imatges ocultes de les flors silvestres de la seva terra natal. Inspirat per aquest arxiu, s'embarca en un viatge per recuperar i preservar aquest valuós patrimoni visual.

Còpia cedida per cortesia de Nadine Kolnas i la família Ghassan Kanafani.

Ciclos que han programado este film

Sesiones
Sábado 7 Noviembre 2026 · 18:00  Presentació i col·loqui a càrrec de Maher Abi Samra. Jueves 19 Noviembre 2026 · 21:00