Ciclo

Jeanne Balibar / Pedro Costa: L’Alternativa

Ne change rien

21/11/2012 - 24/11/2012

calendario

El seu punt de confluència és Ne change rien, un documental en què el cineasta portuguès filma l’actriu francesa en la seva faceta de cantant i ella es llueix, molt especialment, amb una versió memorable de Johnny Guitar. Les seves trajectòries prèvies ja anunciaven aquesta trobada amb tocs d’atenció tan significatius com Ossos i No quarto de Vanda per part de la mirada realista de Costa i L’idiot i Ne touchez pas la hache per part de la musa de Jacques Rivette.

Jeanne Balibar ens presentarà, a més, el seu debut com a realitzadora amb Par exemple, Electre, i us recomanem que consulteu les programacions complementàries de l’Alternativa i l’Institut Francès per gaudir de tots els actes derivats de la presència a Barcelona d’aquesta actriu que defensa la modernitat fotograma a fotograma. Dissortadament el director Pedro Costa ha cancel·lat la seva presència.

 

Amb la col·laboració de

  

Programa

"Par exemple, Electre", amb la presència de Jeanne Balibar
Jeanne Balibar visita la Filmoteca per presentar-nos el seu debut darrere les càmeres, un homenatge eclèctic a la tragèdia grega "Electra" lliure de convencions.
Ne change rien
No cambia nada
"Ne change rien" neix de l'amistat entre Jeanne Balibar, l'enginyer de so Philipe Morel i Pedro Costa, i és l'extensió natural d'un curtmetratge que el cineasta va realitzar el 2005 sobre el treball com a cantant de l'artista francesa.
L'idiot
L'idiota
PIERRE LÉON, 2008
Sessió doble: "O nosso homem" i "Ossos"
Dos retrats socials, films de Pedro Costa que us oferim en una única sessió.
No quarto da Vanda
L'habitació de Vanda
La Vanda Duarte viu envoltada de tràfic de drogues a Fontainhas, un dels barris més degradats de Lisboa. La seva habitació és una estança de mort, tot i que ella té una gran força vital i s’hi resisteix...
Ne touchez pas la hache
La duquesa de Langeais
Adaptació de la novel·la de Balzac ambientada durant el període de la Restauració, en una societat dominada per la hipocresia, pel pes de les aparences i pels diners.