Germaine Dulac · 1923 · 26'
Programa: Germaine Dulac.
Considerada una de les primeres pel·lícules feministes, aquest clàssic del cinema impressionista retrata la vida miserable d’una dona insatisfeta amb el seu matrimoni.
La juxtaposició de diversos elements clàssics i moderns del film denota la influència dels elements realistes i simbolistes en Dulac, la qual recorre a diverses tècniques, com ara el muntatge associatiu, per expressar la seva visió feminista, alhora que desenvolupa la seva idea del gest en el moviment i el ritme dins de la imatge.
El rodatge en exteriors, la il·luminació natural i la discreta interpretació de Germaine Dermoz transmeten amb força la problemàtica de la protagonista. Al mateix temps, el muntatge, els efectes tècnics i les al·lusions a la música, la pintura i la poesia simbolistes tradueixen la seva interioritat i els seus somnis i desitjos de llibertat.
La sessió inclou la projecció dels curtmetratges:
Celles qui s’en font Las que se preocupan
GERMAINE DULAC, 1930. Int.: Lilian Constantini, Georges Vallée. França. VOSE. 6’. 35mm.
Un dels primers treballs sonors de Dulac posa en escena dues cançons de Fréhel que també són apunts socials: “Toute seule” i “À la dérive”.