La souriante Madame Beudet | Celles qui s’en font

La sonriente Madame Beudet | Las que se preocupan

Germaine Dulac · 1923 · 26'

Programa: Germaine Dulac.

La souriante Madame Beudet La somrient Madame Beudet

Viernes 12 Diciembre 2025 · 20:00

Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard

Sala Chomón

calendario

Sábado 13 Diciembre 2025 · 20:00

Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard

Sala Laya

calendario

Ficha técnica

Dirección Germaine Dulac
Interpretación Germaine Dermoz, Arquillière, Mlle. Grisier, Madelaine Guitty, Raoul Paoli.
Producción França
Año 1923
Duración 26'
Formato DCP

La juxtaposició de diversos elements clàssics i moderns del film denota la influència dels elements realistes i simbolistes en Dulac, la qual recorre a diverses tècniques, com ara el muntatge associatiu, per expressar la seva visió feminista, alhora que desenvolupa la seva idea del gest en el moviment i el ritme dins de la imatge. 

El rodatge en exteriors, la il·luminació natural i la discreta interpretació de Germaine Dermoz transmeten amb força la problemàtica de la protagonista. Al mateix temps, el muntatge, els efectes tècnics i les al·lusions a la música, la pintura i la poesia simbolistes tradueixen la seva interioritat i els seus somnis i desitjos de llibertat.

La sessió inclou la projecció dels curtmetratges:

Celles qui s’en font Las que se preocupan 

GERMAINE DULAC, 1930. Int.: Lilian Constantini, Georges Vallée. França. VOSE. 6’. 35mm. 

Un dels primers treballs sonors de Dulac posa en escena dues cançons de Fréhel que també són apunts socials: “Toute seule” i “À la dérive”.

 

Ciclos que han programado este film

Sesiones
Martes 3 Agosto 2021 · 19:30  Amb acompanyament musical a càrrec d’Anahit Simonian. Sábado 7 Agosto 2021 · 16:30  Amb acompanyament musical a càrrec d’Anahit Simonian.
Sesiones
Viernes 12 Diciembre 2025 · 20:00  Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard Sábado 13 Diciembre 2025 · 20:00  Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard