La souriante Madame Beudet | Celles qui s’en font

La sonriente Madame Beudet | Las que se preocupan

Germaine Dulac · 1923 · 26'

Programa: Germaine Dulac.

La souriante Madame Beudet La somrient Madame Beudet

Divendres 12 Desembre 2025 · 20:00

Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard

Sala Chomón

calendario

Dissabte 13 Desembre 2025 · 20:00

Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard

Sala Laya

calendario

Fitxa tècnica

Direcció Germaine Dulac
Interpretació Germaine Dermoz, Arquillière, Mlle. Grisier, Madelaine Guitty, Raoul Paoli.
Producció França
Any 1923
Durada 26'
Format DCP

La juxtaposició de diversos elements clàssics i moderns del film denota la influència dels elements realistes i simbolistes en Dulac, la qual recorre a diverses tècniques, com ara el muntatge associatiu, per expressar la seva visió feminista, alhora que desenvolupa la seva idea del gest en el moviment i el ritme dins de la imatge. 

El rodatge en exteriors, la il·luminació natural i la discreta interpretació de Germaine Dermoz transmeten amb força la problemàtica de la protagonista. Al mateix temps, el muntatge, els efectes tècnics i les al·lusions a la música, la pintura i la poesia simbolistes tradueixen la seva interioritat i els seus somnis i desitjos de llibertat.

La sessió inclou la projecció dels curtmetratges:

Celles qui s’en font Las que se preocupan 

GERMAINE DULAC, 1930. Int.: Lilian Constantini, Georges Vallée. França. VOSE. 6’. 35mm. 

Un dels primers treballs sonors de Dulac posa en escena dues cançons de Fréhel que també són apunts socials: “Toute seule” i “À la dérive”.

 

Cicles que han programat aquest film

Sessions
Dimarts 3 Agost 2021 · 19:30  Amb acompanyament musical a càrrec d’Anahit Simonian. Dissabte 7 Agost 2021 · 16:30  Amb acompanyament musical a càrrec d’Anahit Simonian.
Sessions
Divendres 12 Desembre 2025 · 20:00  Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard Dissabte 13 Desembre 2025 · 20:00  Acompanyament musical compost i interpretat per Mélodie Gimard