Ciclo

JLG / God-Art

Tout va bien (Jean-Luc Godard, Jean-Pierre Gorin, 1972)
Week-end (Jean-Luc Godard, 1967)

15/03/2016 - 30/04/2016

calendario

Jean-Luc Godard és un dels grans renovadors del llenguatge cinematogràfic, i alhora es presenta com un dels pocs cineastes vius que conserva les essències d’un art.

Va imposar una llibertat d’escriptura que l’ha portat a crear una gramàtica i una poètica pròpia, la de la citació i el fragment. És reflexiu i teòric, però també un dels pocs poetes de la imatge. Irrita i fascina, és confús i clarivident, arranca com un cineasta pop per fer-nos pensar ara, a mesura que és menys i menys narratiu, en Ingres o Piero della Francesca. Com a la vida, el sublim i l’irrisori es donen la mà dins del seu cinema. God-Art.

 

Amb la col·laboració de

Gaumont    Consolat General de Suïssa a Barcelona

Programa

Sessió doble: 'Quod erat demonstrandum' i 'L'invisible', amb presentació a càrrec de Fabrice Aragno.
Una sessió doble composta per dos films de qui ha estat la mà dreta de Jean-Luc Godard des del 2002, Fabrice Aragno. Ens el presenta ell mateix.
Adieu au langage, amb presentació a càrrec de Fabrice Aragno el dimecres 16
Fabrice Aragno, director de fotografia i muntador de Jean-Luc Godard en els darrers anys (des del 2002) ens presenta aquest film guardonat amb el Premi del Jurat a Cannes.
Sessió doble: 'Pravda' i 'British Sounds'
Dos films rodats per Jean-Luc Godard i el grup 'Dziga Vertov' (format, entre altres, per Jean Pierre Gorin, Armand Marco i Jean Henri Roger), una "aliança" que es va mantenir entre 1968 i 1974, amb la producció de títols com els dos que projctem i d'altres com 'Un film comme les autres'(1969), 'Le vent d'est' (1969), 'Lotte in Italia' (1970) i 'Vladimir et Rosa' (1970), per citar-ne només alguns.
Week-end
Un matrimoni emprèn un viatge per passar el cap de setmana a casa dels pares d'ell. Circulen per França amb el seu cotxe esportiu.
La chinoise
El pre Maig del 68, un apartament burgès i un grup d’adolescents que juguen al marxisme-leninisme, seguint els postulats radicals del Llibre vermell, serveixen a Jean-Luc Godard com a pretext per il·lustrar la seva pròpia translació ideològica.
Une femme mariée
La mujer casada
Vint-i-quatre hores de la vida d'una dona casada que té un amant. Un Godard senzill però que certifica amb claredat algunes de les seves estratègies expressives i figures d'estil.
Tout va bien
Tot va bé
JEAN-LUC GODARD, JEAN-PIERRE GORIN, 1972.
Le gai savoir
La gaia ciència
Una adaptació lliure de l’'Émile' de Jean-Jacques Rousseau, en la qual dos individus s’interroguen, a ritme de cançons cubanes revolucionàries, sobre les connotacions didàctiques de l’audiovisual, la supervivència dels postulats bazinians, els criteris ideològics de la societat capitalista i els límits del cinema i la televisió.
Pierrot le fou
Pierrot el loco
JEAN-LUC GODARD, 1965.
Made in USA
El film és un encàrrec del productor Georges de Beauregard ('À bout de souffle'; 'Pierrot le fou'), que patia dificultats econòmiques.
Prénom Carmen
Nombre: Carmen
La particular aportació de Godard al mite de la Carmen de Mérimée i Bizet li va proporcionar el Lleó d’Or a Venècia.
Sessió doble: 'Lettre à Freddy Buache' i 'Allemagne année 90 neuf zéro'
Un curtmetratge d'encàrrec i una reconstrucció de la reunificació alemanya, en una única sessió.
Vivre sa vie
Viure la seva vida
"Vivre sa vie" explica l'evolució d'una jove parisina que acaba exercint la prostitució d'una forma natural, sense cap dramatisme, simplement impulsada per l'estil de vida que imposa la societat dels diners.
Détective
Detective
'Détective' (dedicat a John Cassavetes, Edgar G. Ulmer i Clint Eastwood) té tota l’estructura aparent d’un film de cinema negre i recorda, en certs aspectes, obres anteriors del cineasta com 'Alphaville', 'Made in USA' i 'Pierrot le fou'.
Sauve qui peut (la vie)
Que se salvi qui pugui (la vida)
“Denise deixa Paul, que troba Isabelle, que troba Denise, que no pot oblidar Paul, el qual continua pensant en Isabelle. Els acompanya la seva música.” Aquesta és l’explicació argumental que dóna la guia d’un film “composat” per Godard i estructurat en quatre apartats: l’imaginari, la por, el comerç i la música.
À bout de souffle
Al final de la escapada
JEAN-LUC GODARD, 1960.