‘Per amor a les Arts’ torna a fer dialogar les disciplines artístiques a la Filmoteca

Per amor a les Arts 2018-2019

28/09/2018

Fa sis anys que la Filmoteca i el Museu Nacional d’Art de Catalunya van encetar una col·laboració que perseguia mostrar el diàleg enriquidor que tradicionalment han establert l’art i el cinema.

La Fundació Joan Miró i el FAD/ Museu del disseny s’incorporen com a noves institucions col·laboradores en la tercera edició de la iniciativa

Fa sis anys que la Filmoteca i el Museu Nacional d’Art de Catalunya van encetar una col·laboració que perseguia mostrar el diàleg enriquidor que tradicionalment han establert l’art i el cinema.

El que va néixer com Per amor a l’Art aviat es va fer molt més plural, integrant estils, gèneres i disciplines artístiques més diverses amb la col·laboració d’algunes de les principals institucions culturals del país: L’Auditori, la Fundació Mies van der Rohe, el Gran Teatre del Liceu, la Institució de les Lletres Catalanes, el Mercat de les Flors, el Palau de la Música Catalana, el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, el Teatre Lliure i el Teatre Nacional de Catalunya. I aquest curs 2018-2019 s’afegeixen dos nous socis per oferir un panorama encara més ampli pel què fa a la diversitat de les disciplines artístiques: la Fundació Joan Miró i el FAD (Foment de les Arts Decoratives) amb el Museu del Disseny.

Entre el proper dimarts 2 d’octubre i el 25 de juny de 2019, Per amor a les Arts oferirà un total de 36 films. La selecció de títols s’ha fet a partir de l’activitat i les programacions de totes les institucions participants i abasta temes, gèneres i disciplines que es contaminen i es retroalimenten: la pintura, l’arquitectura, el disseny, la literatura, la música, la dansa, l’òpera, el teatre, sota la mirada híbrida, integradora i transversal del cinema.

 

L’art als camps d’extermini nazis per començar

Parce que j'étais peintre / Perquè jo era pintor (Christophe Cognet, 2013)El cicle s’obre amb la projecció del documental de Christophe Cognet Parce que j’étais peintre (Perquè jo era pintor), una indagació sense precedents en l’art fet clandestinament en els camps de concentració nazis, on alguns artistes van seguir creant per donar testimoni de l’horror: Yehuda Bacon, José Fosty, Walter Spitzer, Zoran Music... A través del testimoni dels pocs artistes vius que van seguir creant enmig de la tragèdia i d’entrevistes amb els conservadors d’aquestes obres, Cognet traça un recorregut per la representació de l’horror, alhora que posa en qüestió la idea tradicional de bellesa. El film es podrà veure dimarts 2 d’octubre a les 17.00 h a la Sala Chomón, i el presentarà el seu director, Christophe Cognet.


Totes les sessions del cicle Per amor a les Arts es fan a la seu de la Filmoteca els dimarts a les 17.00 h, amb presentacions a càrrec d’experts en les disciplines corresponents. Tots els films tenen una segona projecció (ja sense la presentació dels experts), i els amics i abonats de les institucions col·laboradores poden adquirir entrades al preu especial de 3 euros.

El curs passat Per amor a les Arts va aplegar 6.842 espectadors en un total de seixanta sessions, amb una mitjana de 114 per sessió.