Maleta didàctica en línia: 7 de cinema

Maleta 7 de cinema

Des de l’any 2016 els Serveis Educatius de Filmoteca de Catalunya i del Museu del Cinema de Girona disposem de dues maletes de préstec gratuït per a escoles: La màgia de l’animació i 7 de cinema.

Amb l’objectiu de ser una eina perquè els docents de les escoles catalanes puguin treballar diferents aspectes del cinema a l’aula, les maletes van acompanyades d’una guia didàctica que permet treballar-les de manera autònoma des de diferents itineraris temàtics. Es poden trobar a diversos CRP repartits per tot el territori i tenen un gran èxit entre escoles de tot Catalunya. 

També disposem d’una versió virtual de la maleta didàctica ‘7 de Cinema‘ per a Secundària. 

Com accedir-hi? 

Només cal que cliqueu aquí i tindreu accés a tots els materials online de la maleta. Per tal de rebre les instruccions detallades, només cal que envieu un correu a filmoteca.serveiseducatius@gencat.cat i us les farem arribar.  

Què hi trobareu? 

La maleta 7 de cinema, pensada per als alumnes d’ESO i Batxillerat, tracta en profunditat tres temàtiques des d’una aproximació lúdica: els suports fílmics, els gèneres cinematogràfics i els oficis del cinema. Conté tres unitats didàctiques amb  activitats de diversa tipologia pensades per treballar la reflexió, l’anàlisi i la creació, amb la possibilitat de fer un cinefòrum per concloure el procés d’aprenentatge amb un visionat i el consegüent debat.  

 

‘Sala 1. Tècnica. De què està fet el setè art?’

Aquesta primera unitat tracta la vessant tècnica del cinema i ens permetrà conèixer la influència dels materials a l’hora de produir un film, posant èmfasi en els suports analògics.  

‘Sala 2. Creativitat. Com es narren les històries?’

En aquesta segona unitat s’aborda la creativitat al cinema per tal d’aprendre les característiques narratives, estilístiques i formals que defineixen els gèneres i subgèneres del setè art.  

‘Sala 3. Acció! Qui fa les pel·lícules?’

A la darrera unitat descobreix la tasca implícita d’un rodatge, quins professionals hi intervenen i quina és la seva tasca. Aquestes  tres unitats didàctiques són independents i es poden aplicar de manera autònoma, facilitant així l’adaptació a la realitat i disponibilitat del grup.