Diversos autors · 1966-2009 · 96'
A diferència del New American Cinema o del cinema estructuralista-materialista britànic, a Suïssa no es va formar una “escena experimental” pròpiament dita. En el seu lloc, es van donar múltiples i aïllades manifestacions "experimentals" de vegades relacionades amb escenes d’altres països, que representen esforços puntuals, en la intersecció entre el cinema amateur, el cinema d'artista, el cinema militant i diverses formes de treball DIY de cineastes que posteriorment van arribar a ser integrats dins de l'esfera professional.
Swiss Film Experiments sorgeix de la voluntat d’interrogar segons quina metodologia ha d'aproximar-se l'estudi històric i crític d'aquest fenomen fragmentat, dispers i més aviat marginal (en relació tant amb l'escena internacional com al Nou Cinema suís), i quines són les dimensions polítiques d'un cos de treball que s'oposa a tota categorització pre-existent.
Es projecten els films següents: Das portrait der Cordua (HHK Schoenherr, 1966); Geschichte der Nacht (Clemens Klopfenstein, 1978) i So Long no See (Verónique Goël, 2009).