Programa: Retrospectiva i Carta Blanca a Paulino Viota.
Sessió de curtmetratges de Paulino Viota formada per:
Las ferias
PAULINO VIOTA, 1966. Espanya. VE. 25'. Arxiu digital.
“Un documental sobre els firaires que s’instal·laven durant quinze dies a Santander, a partir del dia de Santiago. Les fires ocupaven una plaça a prop de casa meva i durant la meva infància van ser un espectacle cridaner i bigarrat per a mi” (Paulino Viota).
José Luis
PAULINO VIOTA, 1966. Int.: Javier Vega, Concha Rincón, Carlos Bertrand, José Antonio Sánchez, Leandro Mateo, Rafa Álvarez. Espanya. VE. 31'. Arxiu digital.
"El film, amb un estil de plans llargs, abasta una jornada i és protagonitzat per un noi que pateix un desengany amorós, un tema que sempre m'ha interessat" (Paulino Viota).
Tiempo de busca
PAULINO VIOTA, 1967. Int.: Guadalupe G. Güemes, Rosi G. Güemes, Luis G. Espada. Espanya. VE. 33'. Arxiu digital.
Tina voldria anar a Londres a estudiar, però dues coses la retenen: la seva mare, en desacord amb el pla, i José Luis, un noi al qual li agradaria tornar a veure. “El meu interès pels plans seqüència i el so directe, o el fet que tota la pel·lícula passi en un dia, crec que és molt definitori del meu gust per un estil específic de cinema «apegat», diria, a la realitat, una realitat purament material, física, sensorial” (Paulino Viota).
Fin de un invierno
PAULINO VIOTA, 1968. Int.: Guadalupe G. Güemes, Luis Porcar. Espanya. VE. 27'. Arxiu digital.
“Una noia ha d’escollir entre continuar amb el seu xicot o deixar la ciutat de províncies, que l’asfixia. Vaig tractar de fer un film més lliure formalment, amb un estil improvisat, pensat en el moment de rodar, no reflexionat, com una emanació espontània i directa de l’autor” (Paulino Viota).