Cicle

Dorothy Arzner, una dona a la fàbrica de somnis

Dorothy Arzner

02/06/2021 - 26/06/2021

calendario

Del 1927 al 1943 Dorothy Arzner va dirigir gairebé una vintena de films. Durant tot aquest temps va ser l’única dona directora a Hollywood. La seva excel·lent tasca com a muntadora de cinema mut li va obrir el camí a la direcció. Va ser la primera dona a dirigir un film sonor —va inventar el micròfon de girafa— i a formar part del Sindicat de Directors dels Estats Units.

Rere les càmeres va aportar una mirada més agredolça a la comèdia i al drama, qüestionant l’imaginari romàntic establert. Malgrat el codi Hays, va mostrar la part més fosca del matrimoni i va explorar la sororitat, el concepte del compromís, el rol de les dones treballadores i la relació entre classe social i gènere.

Va potenciar i orientar la carrera d’un bon grapat d’estrelles femenines, a qui sempre posava en primer terme i a les quals conferia personalitats poderoses i matisos poc o gens tractats aleshores… I malgrat tot va caure en l’oblit, fins que als anys setanta el moviment feminista la va reivindicar. 

Una cineasta única que mai més no tornarà a estar sola. La Mostra de Cinema de Dones que l’acompanya en la programació d’aquest mes n’és una evidència.

Amb la col·laboració de:

 

Mostra Films de Dones

Agraïments:

Library of Congress UCLA

 

Programa

Working Girls
Noies treballadores
DOROTHY ARZNER, 1931.
Dance, Girl, Dance
Balla, noia, balla
DOROTHY ARZNER, 1940.
Get Your Man
Aconsegueix el teu home
DOROTHY ARZNER, 1927.
The Wild Party
La festa salvatge
DOROTHY ARZNER, 1929.
Sarah and Son
Sarah i el seu fill
DOROTHY ARZNER, 1930.
Anybody's Woman
La dona de ningú
DOROTHY ARZNER, 1930.
Honor Among Lovers
L'honor entre amants
DOROTHY ARZNER, 1931.
Christopher Strong
DOROTHY ARZNER, 1933.
Merrily We Go to Hell
Alegrement anem a l'infern
DOROTHY ARZNER, 1932.
The Bride Wore Red
La núvia anava de vermell
DOROTHY ARZNER, 1937.
Craig's Wife
L'esposa de Craig
DOROTHY ARZNER, 1936.
First Come Courage
El valor és el primer
DOROTHY ARZNER, 1943.