Cicle

Els nous 'indies'

Els nous indies
Els nous indies

10/02/2015 - 24/02/2015

calendario

Alguns dels indies de la dècada dels noranta, objecte d’una retrospectiva del festival Americana, són avui pesos pesants. Una mirada a les obres primerenques de Todd Haynes (Poison), Darren Aronofsky (Requiem for a Dream), Quentin Tarantino (Reservoir Dogs), Gregg Araki (The Living End), Alexandre Rockwell (In the Soup) o Todd Solondz (Welcome to the Dollhouse) ofereix, però, un retrat aspre i gens amable de la societat nord-americana. Gàngsters, seropositius, drogoaddictes o famílies no gens exemplars són alguns dels personatges que poblen aquests universos que, tanmateix, conviden a buscar-hi punts de tendresa i d’esperança. O, si més no, a trobar-hi punts de referència en la trajectòria posterior d’aquests cineastes. 

Amb la col·laboració de

Programa

Requiem for a Dream
Réquiem por un sueño
Aquesta adaptació de la novel·la de l’escriptor outsider Hubert Selby Jr. va significar la consagració artística de Darren Aronofsky, i és una de les pel·lícules més punyents i descarnades sobre el món de la droga.
Welcome to the Dollhouse
Benvinguts a la casa de nines
TODD SOLONDZ, 1998.
The Living End
Vivir hasta el fin
En Luke és un macarró gai. En Jon és un crític de cinema. Tots dos tenen el virus de la sida. I tots dos decideixen embarcar-se en un viatge perillós i hedonista. El seu lema: “Fuck the world!”.
In the Soup
En la sopa
El director d’In the Soup' és un dels màxims exponents del cinema independent americà dels noranta. De fet, per a aquesta comèdia dramàtica es va inspirar en experiències autobiogràfiques. El film relata com va acceptar la col·laboració d’un gàngster que va finançar un dels seus primers films, encara que els seus interessos reals eren més foscos.
Poison
Tres històries basades en relats de Jean Genet. Primer llarg del realitzador de Carol i tota una declaració de intencions sobre el seu univers replet de passions ocultes.