Cicle

Jaime Rosales, auster i precís

Las horas del día (Jaime Rosales, 2003)
Petra (Jaime Rosales, 2018)

16/10/2018 - 13/11/2018

calendario

Pot tractar temes ben diversos, des de la soledat fins al terrorisme o l’incest, però sempre hi aplica la recerca formal dels límits del llenguatge cinematogràfic: la dicotomia entre la banda sonora i els diàlegs, la pantalla partida en polivisió, el pas del temps i la construcció d’un relat.

El cinema de Rosales acusaressonàncies de Robert Bresson i de Yasujirô Ozu, però té personalitat pròpia. Ho constatarem a la pantalla i també amb un diàleg en profunditat sobre la seva obra. 
 

Programa

Masterclass amb Jaime Rosales
Com a introducció del cicle que li dediquem, Jaime Rosales ens acompanya en una sessió en què dialogarà amb el director de la Filmoteca, Esteve Riambau, sobre els seus mètodes de treball, les seves pel·lícules i els seus projectes de futur.
Petra, amb presentació a càrrec de Jaime Rosales, Bárbara Lennie i diversos membres de l'equip tècnic
'Petra' és el darrer llargmetratge de Jaime Rosales. Després del seu pas pel festival de Cannes el preestrenem, en el marc de la retrospectiva que dediquem al cineasta, amb una presentació a càrrec del mateix Rosales. L'acompanyen en la presentació la protagonista del film, l'actriu Bárbara Lennie; la productora Bárbara Díez i diversos membres de l'equip tècnic de la pel·lícula.
Las horas del día
L'actor Àlex Brendemühl és protagonista absolut del primer llargmetratge de Jaime Rosales. El film es va estrenar a la Quinzena dels Realitzadors del festival de Cannes -on va obtenir el premi FIPRESCI- i va rebre, també, dues nominacions als premis Goya (millor director novell i millor guió original) i la nominació al premi Discovery a la millor òpera prima dels Premis del Cinema Europeu.
La soledad
Després de la sorprenent Las horas del día, Rosales consolida el seu estil sobri i la seva elegància plàstica i formal amb aquest film ascètic sobre la soledat i la fragilitat de la vida.
Hermosa juventud
Dos joves enamorats lluiten per sobreviure en l'Espanya actual. Els recursos limitats els impedeixen satisfer els seus desitjos.
Tiro en la cabeza
'Tiro en la cabeza' es va rodar gairebé de manera instantània com a reacció a l’atemptat etarra de Cap Berton, en què van ser assassinats dos guàrdies civils fora de servei.