Cicle

La infantesa: el paradís perdut

Sib
Badkonake sefid

10/04/2018 - 14/04/2018

calendario

En aquest sentit, la cinematografia iraniana és la que ha produït els millors retrats infantils en els darrers trenta anys, i esdevé particularment interessant en la manera com els vailets han estat utilitzats per tal de burlar la censura i mostrar, metafòricament, els defectes i les carències del sistema de valors del país.

 

Si bé ja abans de la revolució islàmica el cineasta i mestre de Kiarostami, Shahid Saless, va plasmar les roïnes condicions de vida d’un nen de família pobra a Un fet senzill, amb l’arribada del govern religiós la censura va prendre el comandament de tot, i els cineastes —amb Kiarostami obrint el camí— van comprendre que, a través de la innocència dels infants i la seva condició de criatures sotmeses al control patriarcal, es podien dir moltes més coses que no les que eren permeses i que, a més, es podia fer robant el cor a l’espectador. Aquest cicle es programa amb motiu de la publicació del llibre Paraísos perdidos. La infancia en 50 películas, de Jordi Picatoste.

 

Programa

Badkonake sefid
El globo blanco
Una nena desitja tenir un peix daurat per celebrar l'any nou, però perd els diners quan el va a comprar.
Yek Etefagh sadeh
Un simple esdeveniment
SOHRAB SHAHID SALESS, 1973.
Sib
La poma
Dues nenes viuen tancades a casa seva a causa de la ceguesa de la mare, fins que la intervenció dels veïns i de l’assistència social les allibera.
Avaze gonjeshk-ha
La cançó dels pardals
El vigilant d’una granja d’estruços és acomiadat després que una d’aquestes aus s’hagués escapat.
Davandeh
El corredor
Per Amiro, el noi del film, la vida és com una cursa. Córrer per sobreviure, però també per aprendre.