Cicle

Proust i el cinema, una relació impossible?

Portrait-souvenir: Marcel Proust (Gérard Herzog, 1962)
Le plaisir (Max Ophüls, 1952)

11/12/2017 - 21/12/2017

calendario

Queda claríssim a Portrait-souvenir: Marcel Proust, ple de testimonis d’una clarividència i exactitud prodigioses; a Céleste en tenim una aproximació tangencial, la d’una dona que va ser la serventa fidel de l’artista; Un amour de Swann planteja altre cop la validesa d’una certa idea de literalitat a l’hora d’adaptar; Le plaisir ens proposa un joc d’equivalències, l’estil “rizomàtic” de l’escriptura proustiana es transposa en tres relats de Maupassant, que Max Ophüls fa lligar gràcies al découpage i als moviments de càmera. 

Amb la col·laboració de

Societat d'Amics de Marcel Proust

Programa

Portrait-souvenir: Marcel Proust, amb presentació i taula rodona amb Jordi Ballabriga, Mercè Coll i Albert Serra
El psicòleg Jordi Ballabriga, membre de la Societat d'Amics de Marcel Proust, la catedràtica de filosofia i professora associada a al UB Mercè Coll i el cineasta Albert Serra participen en aquesta sessió inaugural del cicle que relaciona l'escriptor amb el cinema.
Céleste, amb presentació a càrrec d’Annalisa Mirizio el dimecres 13
Annalisa Mirizio, Annalisa Mirizio, professora agregada Serra Hunter de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada a la Universitat de Barcelona i coordinadora de GLICIART. Grup de Recerca sobre Literatura, Cinema i Altres Llenguatges artístics, presenta aquest biòpic de Céleste Albaret.
Un amour de Swann, amb presentació a càrrec d’Àngel Quintana el dijous 14
Ángel Quintana ens presenta el film en què Schlöndorf adapta l'obra mestra de Proust.
Le plaisir, amb presentació a càrrec d’Imma Merino el divendres 15
La periodista i crítica cinematogràfica Imma Merino ens presenta un dels grans clàssics de Max Ophüls.